Helgen är över men lovet är här..

Idag är det söndag, även känt som dagen då man brukar vara bakis, men inte idag!

För min lördag var lugn och städad, städad innefattar dock inte min lägenhet som ser ut som ett slagfält för tillfället. Förutom att tillbringa nästan hela förmiddagen med att designa min blogg, jag lyckades väldigt bra måste jag säga själv, så intog jag min käre och ack så ensamma fåtölj.
Min soffa vart tyvärr kidnappad på morgonkvisten utav min mamma som kände ett tvång att köra upp den till stugan, långt bort i fan, så att mitt vardagsrum ekar som en gammal källare direkt man andas.
Föräldrar brukar sällan vara taktiska, men det här var nästan lägre än vanligt. Nu står min trogna fåtölj i mitt vardagsrum ensam likt ett träd på en tundra någonstans i ett avlägset Sibirien, och det kommer vara min verklighet ända fram tills min flytt.
För er som inte redan vet så kommer jag innan den sista november flytta hem till min käre pappa, en flytt som innehåller många delade känslor. Det här dryga året, inte riktigt ett år men vi säger så, så har jag upplevt en frihet som jag suktat efter så länge. Visserligen kommer många negativa aspekter som att man måste städa, diska och tvätta regelbundet. Visst får man göra sådana saker hemma också men inte i samma utsträckning. Mitt sociala liv har utvecklats enormt sen jag flyttade från mitt pojkrum. Jag har kunnat bjuda vem som helst, när som helst, och det har vart en alldeles underbar känsla. En känsla jag kommer få leva utan ett tag framöver.
Dom positiva aspekterna är att jag kommer ha en ful frys och kyl varje dag vilket inte vart min verklighet under "det dryga året". Samt att jag kommer slippa få stå och slava på ett skithål till jobb för att skrapa ihop till hyran.
Förutom att leva mitt i en flytt så har jag gjort två väldigt halvdåliga gympass i helgen, som Sebbe så klokt sa, man får se det som rehab.

På måndag, läs imorgon, så är det lov vilket innebär att man kommer ha tid att träna ordentligt och seriöst. Jag och Greven har kommit överrens att vi ska varje morgon innan frukost gå en mil för att öka förbränningen. Enligt gymgurun Daniel Lindgrens egen utsago så tappar man "typ tre kilo på en vecka". Låter lite väl mycket, men det skadar inte att testa för skojs skull.
Förutom att motionera varje morgon så kommer jag även försöka klämma in ett seriöst gympass samt ett styrkepass med min kropp, varje dag. Med andra ord så har jag en tuff vecka att se fram emot.

Min söndag har, likt min lördag, vart väldigt lugn. Jag har som jag nämnde tidigare vart och gymmat, men jag har även hunnit med att gratulera min kusin som fyllde 16 år idag. Det var en trevlig liten sammankomst och det är alltid lika kul att höra min farbrors låga skämt, vad som hänt i mina kusiners liv, samt Lennarts teorier om allt och alla men framförallt att min ena kusin vart med om en lite mindre rolig händelse här i veckan. Han jobbar nämligen med väldigt mycket pengar, vilket såklart kan vara intressant men kan innebära att man bland annat blir rånad. Vilket han tydligen hade blivit.
Två stycken män med arabiskt ursprung, han hade tydligen hört dom tala mellan varandra på arabiska, hade stoppat en pistol mot tinningen och en mot hans nacke och krävt att han skulle ge dem alla pengarna som fanns i byggnaden i princip. Summan dom kom över var cirka en miljon.
Men som om det inte räckte så vart samma ställa bara för några dagar sedan, rånat igen. Tydligen hade det vart samma personer som hade gått tillväga på samma sätt och kommit över en liknande summa, lite märkligt att dom vågar göra om det men ännu märkligare att dom lyckas med det. Tuff vecka för honom och hans arbetskamrater.
Förutom att äta fikabröd, dricka kaffe och häpnas av hans historia så har det inte hänt så mycket.
Det har som sagt vart väldigt lugnt.

Det var väll allt för den här gången, fortsätt läsa och följ mitt och Grevens projekt med morgonvandringarna!

"Everyone is a moon, and has a dark side which he never shows to anybody"

Kommentarer
Postat av: Emma

Ofta det där var sanning...? :O (Om pengarna)

2008-10-27 @ 00:05:45
URL: http://emmarova.blogg.se/
Postat av: Emma

Men shit läskigt :-O Men vadå inga poliser eller liknande som ingrep? :p

2008-10-27 @ 11:11:07
URL: http://emmarova.blogg.se/
Postat av: sebb

vi skulle ha biffat ner rånarna :D

2008-10-27 @ 12:22:41
URL: http://sebbelindgren.blogg.se/
Postat av: Emma

Fan vad läskigt blir man inte typ helt skraj för allt efter något sådant? :S Typ att någon följer efter en då det är mörkt ute osv... Fast så är typ jag och jag har inte haft en pistol riktad mot mig men, haha.. ^^



Nja bara för att jag bytte färg och header? :b

2008-10-27 @ 14:18:33
URL: http://emmarova.blogg.se/
Postat av: Emma

Så hur tusan har du fått din blogg så bra då? ^o)

2008-10-27 @ 15:15:41
URL: http://emmarova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0